Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uplatnění žen po rodičovské dovolené na současném pracovním trhu
Kučerová, Barbora ; Poláková, Olga (vedoucí práce) ; Bartůsková, Lucia (oponent)
Ženy po mateřské či rodičovské dovolené jsou jednou z ohrožených skupin na trhu práce. Předpokládá se jejich nižší časová flexibilita a nižší výkonnost, které plynou z očekávané péče o děti a domácnost. Cílem práce je analyzovat úroveň podpory žen na pracovním trhu se zaměřením na ženy, které se vracejí na pracovní trh po mateřské či rodičovské dovolené, a formulovat opatření, která by mohla vést ke zlepšení jejich postavení. Úvodní části pojednávají o vývoji postavení žen v české společnosti, charakteristice rizik trhu práce pro ženy s dětmi a současné podpoře žen-matek na pracovním trhu. Jádro praktické části tvoří analýza nástrojů rodinné politiky, usnadňujících návrat žen po rodičovské dovolené na trh práce, analýza podpory plynoucí z Evropské unie a podpory ze strany zaměstnavatelů v rámci společenské odpovědnosti firem. Metodou komparace je provedeno srovnání rodinné politiky České republiky s další evropskou zemí - Francií.
Denní péče jako alternativa péče o předškolní děti v Německu
MASSET, Ljuba Natalie
Bakalářská práce se zaměřuje na projekt Denní péče v Německu. Jejím cílem je pokusit se zjistit přínosy a nedostatky v průběhu vzdělávání v Denní péči z pohledu rodičů a pedagogů a dále zjistit, jak se děti v tomto zařízení sociálně začleňují do kolektivu a toto porovnat s dětmi vzdělávajícími se v mateřské škole. Teoretická část se zaměřuje na problematiku institucionální péče o malé děti a její možnosti a případná rizika, včetně jejích různých podob, a zmiňuje obsah, podmínky a legislativu předškolního vzdělávání v SRN. V této části jsou také obsaženy podmínky vzdělávání v mateřských školách a v zařízeních Denní péče, jakými jsou např. počty dětí ve skupinách nebo spojování dětí do věkově homogenních či heterogenních skupin apod. V praktické části jsou zpracovány části rozhovorů s pedagogy a rodiči dětí týkající se jejich názorů a spokojenosti se zařízením, které jejich dítě navštěvuje. Pro výzkum byla zvolena metoda pozorování a metoda rozhovoru. Zjištěné informace byly kvalitativně zpracovány. V závěru jsou shrnuty získané poznatky od rodičů a pedagogů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.